سئو محتوا در یاهو
سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین
موتورهای جستجویی نظیر گوگل در تعیین مواردی که کاربران پیشنهادهایشان را دنبال می کنند، بسیار هوشمندانه و منحصر به فرد عمل میکنند. در حقیقت موتورهای جستجویی نظیر گوگل به عنوان پلهای ارتباطی محسوب میشوند که وب سایت شما و کاربران را به یکدیگر متصل میکنند. اگر وب سایت شما به وسیله موتورهای جستجو قابل مشاهده نباشد یا محتوایی که در صفحات مختلف وب سایت شما وجود دارد در دیتابیسهای آنها یافت نشود به این معنا است که شما فرصت طلایی حضور در موتورهای جستجو را از دست دادهاید. اینکه وبسایت شما عملکرد مناسبتری طبق استانداردهای موتورهای جستجوگر داشته باشد و همچنین بازدیدکنندگان و کاربران بیشتری را به خود جذب کند باید از سئو استفاده کند. فاکتورها و معیارهای بسیار زیادی برای سئو یک سایت وجود دارد که کاربران میتوانند از آنها استفاده کنند. این معیارها از کلید واژههای مهم استفاده شده در محتوا و متن گرفته تا لینکهای ورودی و خروجی و ساختار آن و….
در پاسخ به سوال سئو چیست؟ باید گفت کلمهی SEO در واقع مخفف و گرفته شده از عبارت Search Engine Optimization است که معنی بهینهسازی موتور جست و جو را دارد؛ البته بهینهسازی موتور جست و جو خود معنای مستقلی دارد. در فضای وب یک موتور جستجو فعالیت نمیکند بلکه وبسایت هایی مانند بینگ، یاهو و به تازگی که مرورگر بریو از موتور جستجوی خود رونمایی کرده است در رقابت با یکدیگر هستند. شاید رقابت این وب سایت ها با گوگل دور از ذهن باشد اما بد نیست در زمان فعالیت سئو بر روی سایت خود نگاهی هم به الگوریتم های این موتور های جستجو بیاندازیم. در نهایت، مانند بینگ، رسانه های اجتماعی نیز می توانند تاثیر قابل توجهی بر سئو یاهو داشته باشند. برخلاف گوگل، هر دوی این موتورهای جستجو حضور آنلاین شما را در نظر می گیرند.
به روز رسانی محتوای سایت برای موتورهای جستجو این پیام را به دنبال دارد که سایت فعال است و به نیازهای جدید کاربران پاسخ میدهد. تولید محتوای سئو شدهی جدید باعث میشود سایت مجدد توسط موتورهای جستجو ارزیابی بشود و در لیست رتبه بندی سایت قرار بگیرد. اعتبار صفحه یا Page Authority مانند اعتبار دامنه یک امتیاز برای وب سایتهای مختلف در رتبه بندی موتور جستجو میباشد که به وسیله شرکت نرم افزاری ماز به وجود آمده است. اما تفاوتی که اعتبار صفحه با اعتبار دامنه دارد این است که اعتبار صفحه پیش بینی میکند یک صفحه از یک وب سایت چه رتبه ای را در صفحات نتایج موتورهای جستجو به دست می آورد. همچنین کدهایی که درون صفحات وب سایت شما وجود دارند بیشتر به این معنا هستند که سرعت بارگذاری صفحه وب سایت شما کم میشود.
در واقع، وجود دارد دستورالعمل های بسیار ساده برای سایت هایی که می خواهند رتبه بالایی کسب کنند. به عبارت دیگر زمانی که یک سایت رتبه بالاتری در صفحات نتایج موتورهای جستجو داشته باشند در نتیجه دارای محتوای مرتبط با موضوعات سرچ شده توسط کاربران است. با توجه به این دو روش که از آنها نام برده شد موتورهای جستجو نمیتوانند Orphan Page را به وسیله لینکها پیدا کنند و در نتیجه این صفحات ایندکس نشده باقی میمانند و هیچ وقت به صفحات نتایج موتور جستجو نشان داده نمیشوند. به این صورت که اگر اینگونه صفحات در نقشه سایت شما لیست شده باشند میتوانند یک مشکل جدی برای سئو وب سایت شما محسوب شوند. شاید شما نیز تصور کنید که این همه تاکید بر روی اهمیت و ضرورت سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر لزومی نداشته باشد.
حتی اگر قصد دارند کل مقاله را بخوانند، تقسیم متن جذابتر است و عبور از آن را کمتر خستهکننده میکند. عناوین یک راه عالی برای تقسیم متن و بهبود تجربه کلی کاربر هستند. وقتی صحبت از نحوه نوشتن محتوای سئو میشود، باید موضوعاتی را انتخاب کنید که مخاطبان شما به آنها اهمیت میدهند، نه لزوماً موضوعاتی که فقط شما به آنها اهمیت میدهید. به عنوان مثال، به عنوان یک متخصص در زمینه خود، شما بسیار جلوتر از یک مبتدی هستید. اما اگر هر بخشی از مخاطبان شما از مبتدیان تشکیل شده است، همچنان باید این موضوعات سطح ابتدایی را پوشش دهید.
همانگونه که در بخش قبلی عنوان شد دستیابی به رتبههای بالا برای کلیدواژههای خاص و ویژه در ابتدا کار بسیار راحتی بود. زیرا استفاده از روشهای غیر اخلاقی سئو در آن زمان برای ارتقاء رتبه سایت یا دستیابی به رتبههای مناسب در صفحه نتایج موتورهای جستجو کاری تضمین شده محسوب میشد. در این مقاله به طور مختصر به بررسی اهمیت محتوای همیشهسبز در بهینهسازی سایت برای موفقیت در موتورهای جستجو و راه های تولید آن میپردازیم. یکی از مهم ترین اقدامات در ابتدای امر استفاده از هاست یا سرویس میزبانی با کیفیت و دارای سرعت بالا است. حتما این مورد را رعایت کنید زیرا می تواند تاثیر زیادی بر روی خزش و بهبود رتبه بندی شما در نتایج جستجوی گوگل بگذارد. اگر بودجه آن را دارید پیشنهاد می کنیم به جای استفاده از هاست های اشتراکی از سرورهای اختصاصی استفاده کنید.
انتشار ای بوک های منظم و با کیفیت علاوه بر اینکه به سئو کمک می کند، باعث برندسازی می شود. همچنین، برای بهبود خوانایی صفحه، از اندازه و شکلگیری هدینگ تگها به درستی استفاده کنید تا عنوانهای مختلف محتوای صفحه به شکلی قابل خواندن و جذاب باشند. توصیف متایی (Meta Description) یا توضیحات سایت یک بخش کوتاه توضیحات است که در بالای کدهای HTML یک صفحه وب قرار میگیرد. این فاکتور می تواند بیان کننده این موضوع باشد که تجربیات و آمار و آزمایش توسط یک شخص واقعی در نوشته و محتوا قرار می گیرد. این منجر به ترافیک با کیفیت بالاتر می شود که می تواند منجر به تبدیل بیشتر و در نهایت بازگشت سرمایه بهتر برای کسب و کار شما شود.
اگر میخواهید با خیال راحت خدمات سئو سایت را به یک تیم حرفهای و متخصص بسپارید، کافیست همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید. اگر نیاز به طراحی سایت حرفه ای در اصفهان دارید با آژانس دیجیتال مارکتینگ دیدشو همکاری کنید. دیدشو فعالیت خودش رو از سال 94 شروع کرده و سایت های بسیار خوبی برای شرکت های بزرگ طراحی نموده است. زبان برنامه نویسی Javascript بر خلاف نامش، هیچ گونه ارتباطی با جاوا ندارد و یک زبان مستقل به شمار میرود. از جاوا اسکریپت برای کد نویسی پیشرفته مانند پرینتگرفتن تاریخ و زمان و همچنین ساخت تقویم که به وسیله زبان html امکان پذیر نیست، استفاده میکنند. توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که زبان جاوا اسکریپت با زبان جاوا هیچگونه ارتباطی ندارد و دو زبان کاملاً متفاوت و مستقل نسبت به یکدیگر هستند.
پایگاه داده یا دیتابیس موتورهای جستجو با نام Indexing نیز شناخته میشود. ایندکسها از اطلاعاتی که موتورهای جستجو از وب سایتهای مختلف جمع آوری کردهاند تشکیل میشود. اگر محتوای وب سایتی در ایندکس موتورهای جستجو یافت نشود کاربران نمیتوانند به صفحات این وبسایت دسترسی داشته باشند و یا حتی آن را پیدا کنند. ایندکس کردن به طور کلی به فرایندی گفته میشود که در طی آن صفحات سایت به نتایج موتورهای جستجو اضافه میشود. به بیان دیگر بازاریابی محتوا یعنی تولید یک محتوای مفید، کارآمد و مرتبط برای کاربران و مخاطبان وب سایت شما.
بهجای تولید محتوا بهطور کامل توسط برند، محتوای کاربرمحور به کسبوکارها کمک میکند تا ارتباط بهتری با مخاطبان خود برقرار کنند. نظرات و بررسیهای مثبت میتوانند به ایجاد اعتماد و اعتبار برند کمک کنند. این نوع محتوا بهویژه برای جذب توجه و افزایش تعامل با مخاطبان مؤثر است. اینفوگرافیکها بهطور خاص میتوانند اطلاعات پیچیده را بهصورتی بصری و قابلفهم ارائه داده و به کاربران کمک کنند تا اطلاعات را سریعتر درک کنند. استفاده از محتوای تصویری در شبکههای اجتماعی نیز باعث میشود که محتوای شما بیشتر به اشتراک گذاشته شود.
به همین دلیل حتما مطالب خود را در سایر کانالها نیز به اشتراک بگذارید تا دیده شود. میتوانید محتوای بلاگ خود را در شبکههای اجتماعیتان بگذارید و از طریق لینک آن را ارجاع دهید. یا میتوانید کمپینهای خود را از طریق ایمیل اطلاع رسانی کنید تا بازدید از وبسایت شما افزایش پیدا کند. اگر محتوای شما برای آنها جذاب و باارزش باشد، آن را ب اشتراک خواهند گذاشت. سئو محتوا یکی از مواردی است که هنگام پرداختن به هر موضوعی باید به آن توجه داشته باشید. اینکه بتوانید محتوایی بنویسید تا برای موتورهای جستوجو سئو شده باشد، اهمیت بسیار زیادی دارد.
همچنین اطلاعاتی در مورد نحوه ارتباط صفحات سایت شما و همچنین جزئیات اضافی برای هر صفحه (مانند تعداد دفعات تغییر و آخرین زمان به روز رسانی آن) ارائه می دهد. اگر از وردپرس استفاده می کنید، می توانید یک پلاگین نقشه سایت برای کمک به ایجاد آن پیدا کنید. با این حال، اگر از یک افزونه SEO استفاده می کنید، احتمالاً نقشه سایت را برای شما ایجاد می کند. صرف نظر از اینکه می خواهید برای کدام موتور جستجو رتبه بندی کنید، توصیه می کنیم برخی از بهترین شیوه های اولیه سئو را دنبال کنید. این تکنیک ها می توانند به رتبه بهتر محتوای شما و متمایز شدن از رقبا کمک کنند.
اما چک لیستی که کارایی لازم داشته باشد و بتواند به رتبه گرفتن کمک کند. من مدتهاست که از یک چک لیست برای تولید و انتشار محتوا استفاده می کنم که در سایت ها با موضوعات مختلف جواب گرفته ام و اکنون می خواهم تجربه خودم را با شما به اشتراک بگذارم. در الگوریتم های یاهو اهمیت بکلینک ها بیش از چیزیست که از گوگل میدانیم. از نظر یاهو بک لینک ها ارزش بیشتری دارند و میتوان آن را یک فاکتور مهم در یاهو دانست. شاید سخت گیری ها در سئو یاهو کمتر از گوگل باشد اما همچنان بر طبیعی بودن آن مسر باشید.
محتویات صفحه شما ممکن است عالی باشد، اما می تواند به راحتی در قالبی سازماندهی نشده و ناکارآمد از بین برود. تقسیم کردن محتوای خود به پاراگراف های کوچکتر با سرفصل، خوانایی آسان تر و بهتر را برای کاربران شما ایجاد می کند. اگر مقاله خود را نوشتید، روی آن ایده اصلی متمرکز شده اید و خوانایی پست خود را بهینه کرده اید، باید نگاهی به تجزیه و تحلیل SEO در Yoast SEO بیندازید. گلوله های قرمز و نارنجی نشان می دهد که کدام یک از جنبه های قابل کشف شما باید کمی بیشتر مورد توجه قرار گیرد. بنابراین ارزش دارد که برای تولید یک محتوا زمان لازم صرف کنید و بعد آن را اصولی سئو کنید.
تصاویر نه تنها جذابیت بصری ایجاد میکنند، بلکه میتوانند پیام شما را واضحتر و جذابتر منتقل کنند. این کار از طریق انجام تحقیقات بازار، مصاحبهها و نظرسنجیها انجام میشود. با شنیدن صدای واقعی مخاطبان و فهمیدن مشکلاتی که با آنها دست و پنجه نرم میکنند، میتوانید بینش عمیقی به دست آورید که به شما کمک میکند محتوای مناسبی ارائه دهید. یعنی جایی که واقعا به درد میخوره و معنای جمله رو تقویت میکنه. اینجوری هم خوانندهها راحتتر با متن ارتباط برقرار میکنن و هم موتورهای جستجو متوجه میشن که محتوات واقعاً با ارزشه. وبینارها یا سمینارهای آنلاین یکی دیگر از روشهای مؤثر در تولید محتوا هستند که به شرکتها اجازه میدهند تا بهصورت زنده با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند.
تولید محتوای سئو شده و طبیعی با کلمات کلیدی مثل پختن یه غذای خوشمزه است. همونطور که یه آشپز حرفهای میدونه چطور از مواد اولیه به بهترین شکل استفاده کنه، یه نویسنده خوب هم میدونه چطور کلمات کلیدی رو بهرطور طبیعی در متن قرار بده. برای موفقیت در سئو محتوا، باید برخی نکات کلیدی در سئو محتوا را همیشه مدنظر داشته باشید. این نکات میتوانند به شما کمک کنند تا محتوای شما نه تنها توسط موتورهای جستجو بلکه توسط کاربران نیز ارزشمند تلقی شود. با نگاهی به نمونه محتوای سئو شده و نیز الگوریتمهای موتورهای جستوجو، بهراحتی میتوانیم کشف کنیم که قوانین و اصول سئو در تولید محتوا چیست. این اصول، قواعدی را تعیین میکنند که محتوا را برای کاربر جذابتر کرده و نیز در رتبههای بهتر نتایج جستوجو ظاهر شود.
در نتیجه هرچه قدر که نسبت متن به کدهای موجود در صفحات وب سایت شما بیشتر باشد سئو که برای وب سایت خود انجام میدهید بهتر خواهد بود. عنوان یک محتوا یا یک مطلب حتماً باید از کلید واژه اصلی که تصمیم دارید وب سایت خود را روی آن واژه سئو کنید برخوردار باشد. به طور قطع وجود کلید واژهای که ما در عنوان محتوای خود از آن استفاده کردهایم تأثیر بسیار زیادی بر روی سئو وب سایت ما خواهد گذاشت. زمانی که به یک تصویر لینک داده شود موتورهای جستجوی نظیر گوگل از تگ Alt تصویر به عنوان انکر تکست استفاده میکنند. زمانی که یک کاربر بروزر از یک وب سایت بازدید میکند یک کوکی بر روی سیستم او ثبت میشود که از دادههایی تشکیل شده است که برای شناسایی مرورگر مربوطه مورد استفاده قرار میگیرد.
هنگامی که به مخاطبین بیشتری دسترسی پیدا می کنید و سوالات و نیاز های آنها را برآورده می کنید، شانس خود را نسبت به پایگاه داده کاربر بیشتر، CTR بیشتر و فروش بیشتر افزایش می دهید. گوگل و یاهو بزرگترین موتور های جستجو هستند و سالانه 1.2 تریلیون جستجو انجام می دهند. اگرچه هر دو این موتور های جستجو یک هدف دارند و آن هم به دست آوردن کاربران بیشتر و پیروی از همان قواعد و قوانین قبلی می باشد اما بایستی گفت که الگوریتم هایی که هر کدام از این موتورهای جستجو استفاده می کنند با هم متفاوت است. میزان حساسیت گوگل را در لینک سازی میدانید پس این کار چقدر پر ریسک و خطرناک است و نیاز به تخصص و تجربه دارد. اما در سئو بینگ لینک سازی بسیار بسیار مهم و جز الگوریتم های با ارزش در این موتور جستجو است. پس لینک سازی را برای بینگ فراموش نکنید زیرا که در بسیاری از جستجو ها لینک سازی را به سئو داخلی ترجیح میدهد.
وب سایتهایی مانند searchenginejournal.com، searchengineland.com، ahrefs.com و semrush.com 4 مورد از منابع معتبر انتشار مقالات آموزشی هستند که بصورت روزانه مطالب مهمی را منتشر می کنند. ✅محل استقرار شرکت – امکان ثبت آدرس فیزیکی سایت روی نقشه های گوگل برای دسترسی کاربران جهت مراجعه حضوری فراه میشود. همچنین شما میتوانید با استفاده از google search console بصورت دستی، درخواست ایندکس صفحات در نتایج گوگل را ارسال کنید تا پس از بررسی در نتایج ظاهر شود. نقشه سایت حتی میتواند تعیین کند که خزنده ها چه صفحاتی را بخزند و چه صفحاتی را بدون بررسی رها کنند و این یعنی ایندکس هدفمند و هوشمندانه صفحات در نتایج گوگل. الگوریتم های رتبه بندی با گذشت زمان پیچیده تر شده اند، به همین دلیل است که باید به هر قیمتی از روشهای کلاه سیاه خودداری کنید. اگر لینک بصورت (Follow) باشد، ویژگیهای مثبت را تا حدی منتقل میکند (به عنوان مثال پیج رنک، TrustRank یا دامین اتوریتی).
این ابزار خدمات رایگان زیادی را در اختیار کاربران خود قرار میدهد که به وسیله آن میتوانند اطلاعات مناسبی را در مورد وب سایت و یا حتی افرادی که از آن بازدید میکنند کسب کنند. اما بعد از راهاندازی الگوریتم پنگوئن توسط گوگل، با یک به روز رسانی دوره تمام لینکهایی که به صورت غیر طبیعی و با هدف دستکاری رتبههای صفحات وب سایت به دست آمده بودند به پایان رسید. به این صورت که این الگوریتم مدیران وب سایت را مجبور کرد تا به کیفیت بیشتر از کمیت اهمیت بدهند. Web 2.0 به سایتهای گفته میشود که تنها به وسیله مردم محتوای موجود در آنها به روزرسانی میشود. اینگونه سایتها در لینک سازی خارجی از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار هستند.
جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی مفید برای سایت های وردپرسی است. از آن برای تقویت انواع فرآیندهای پویا در سایت شما استفاده می شود، مانند نمایش انیمیشن ها، به روز رسانی محتوای شما در زمان واقعی و سایر ویژگی های تعاملی. Programming Language یا Scripting Language بیشتر مواقع به صورت مترادف مورد استفاده قرار میگیرند. زبان اسکریپت نویسی یک زبان برنامه نویسی محسوب میشود اما زبان برنامه نویسی یک زبان اسکریپت نویسی نیست. اما این موضوع تنها در شرایطی اتفاق میافتد که ۲ بازدید با یک ip مشابه در فاصله زمانی مشخصی بین یک روز تا یک هفته اتفاق بیفتد در این صورت است که دو بازدیدکننده برای سایت ثبت خواهد شد. هر چه نرخ پرش سایت یا Bounce Rate کمتر باشد ما میتوانیم با خیالی آسودهتر رتبه بهتری برای سایت بدست بیاوریم.
در سرتاسر جهان، مردم در طول روز بین ۶ تا ۷ میلیارد بار از موتورهای جستجوی متفاوت مانند گوگل، یاهو و بینگ و… استفاده میکنند. ۷۰ تا ۸۰ درصد افرادی که در موتورهای جستجو سرچ میکنند به تبلیغات و لینکهایی که به وسیله موتورهای جستجوگر به آنها نمایش داده میشود، توجهی نمیکنند. ” بهینه سازی وب سایت ” را به عنوان یک کلمه کلیدی مرتبط LSI در نظر می گیرید. برای ارتقا سئو سایت و بالا بردن رتبه سایت خود در موتورهای جستجو نیاز به بهبود ساختار سایت دارید. نقشه سایت یک ابزار اساسی است که به موتورهای جستجو کمک میکند تا سایت شما را بهتر درک و ایندکس کنند.
کاربرد دیگری که سئو دارد، کمک به افزایش نرخ کلیک است که در نتیجه به افزایش ترافیک و بالا رفتن تعداد مشتریان و در نتیجه فروش ، درآمد و کسب سود بیشتری می شود. سایتهایی می توانند در معرض دید مخاطب قرار بگیرند که خود را به صفحه اول و ترجیحا رتبه های اول تا سوم برسانند و در ادامه برای افزایش ترافیک باید بر نرخ کلیک و ترغیب کاربران برای بازدید از سایت تمرکز داشته باشند. اگر یک کلمه کلیدی را مدام در نوشته خود تکرار کنید، گوگل متوجه آن میشود و این رفتار نه تنها رتبهبندی وبسایت شما را بهبود نمیبخشد بلکه برای شما امتیاز منفی هم دارد. حتی اگر گوگل هم متوجه این موضوع نشود، مخاطب آن را درک خواهد کرد و این توهین به شعور اوست و مخاطب بلافاصله از وبسایت شما خارج میشود. یک متخصص تولید محتوا یا سئوکار میتواند به کسبوکار شما کمک شایانی کند.
تصور کنید که در حال نوشتن یک مقاله درباره “فواید ورزش روزانه” هستید. در طول متن، میتوانید به مقالات مرتبط دیگری که قبلاً نوشتهاید، لینک بدهید. مثلاً، وقتی درباره تأثیر ورزش بر سلامتی قلب صحبت میکنید، میتوانید به مقالهای که به طور خاص به “راههای حفظ سلامتی قلب” پرداخته، لینک دهید. به این ترتیب، شما میتوانید نه تنها توجه مخاطبان را جلب کنید، بلکه آنها را به انجام اقدامات مطلوب نیز هدایت کنید. اما جذابیت متن تنها با یک قلاب خوب پایان نمییابد؛ فراخوانهای اقدام یا CTAها نیز نقش کلیدی در هدایت مخاطب به مرحله بعدی ایفا میکنند. CTAها باید واضح، کوتاه و مشخص باشند تا مخاطب بداند دقیقاً چه کاری باید انجام دهد.
توصیه میشود سالی یکبار تمام محتواهای خود را آنالیز کرده و کیفیت آنها را بهبود ببخشید. باید همیشه به وبسایت و وبلاگ خود سر بزنید و پستهای قدیمیتر را آپدیت کنید. بنابراین باید مشخص کنید چه گروه سنی و چه طیفی از جامعه مخاطب شما هستند. نحوه جلب نظر مخاطبان نوجوان در محتوای مرتبط با اخبار بازیهای کامپیوتری با مخاطبانی که به دنبال پیدا کردن اطلاعات فنی در رابطه با نوع خاصی از تجهیزات اتوماسیون صنعتی هستند متفاوت است. به کار گیری تکنیک های سئو محتوا، بسیار ساده هستند؛ اما نتایج شگفتانگیزی در افزایش رنک سایت به همراه دارند.
چگونه سایت خود را سئو کنیم؟ در ادامه به تفصیل همه چیز درباره سئو سایت انلاین و فاکتور های آن توضیح داده شده است. فاکتور مهم E ابتدایی در EEAT با نام Experience یا تجربه می تواند یک تمایز اساسی را بین محتوای AI و محتوای نویسنده ایجاد کند. یکی از ابزارهای معرفی شده و نام آشنا هوش مصنوعی در سال گذشته Chat GPT بود که باعث تغییرات زیادی در ساختار محتوا نویسی شد. این می تواند به افزایش اعتبار و اعتماد شما با مشتریان احتمالی کمک کند، که می تواند منجر به افزایش فروش و وفاداری مشتری شود. حالا بیایید در مورد اینکه چرا سئو کردن سایت برای کسب کار شما مزیت دارد صحبت کنیم.
خرید لینک یکی از روشهایی است که میتوانید در کوتاه مدت اتوریتی سایت را بالا ببرید. کل فرآیند جمع آوری اطلاعات سایتها و نمایش به کاربران، در سه مرحله اتفاق می افتد. در مرحله دوم، نمایه سازی یا فهرست کردن صفحات انجام میشود و در مرحله نهایی، سایت ها براساس کیفیت و ارتباط موضوعی که دارند، رتبه بندی میشوند. رعایت تمام اصول سئو تا زمانی که محتوای باکیفیت بالا منتشر نکنید، فایده ای نخواهد داشت. محتوا در افزایش بازدید و ترافیک، ترغیب کاربران و جلب اعتماد گوگل نقش حیاتی دارد. یعنی محتوای که برای کاربران اطلاعات خوبی را تامین کند، دارای طول بالایی بوده و بصورت عمقی یک مبحث را مورد بررسی قرار دهد ، روان و خوانا باشد و هیچ بخش تکراری یا کپی شده ای در آن وجود نداشته باشد.
Anchor text یا انکرتکست متن قابل کلیکی است که دو صفحه وب را به هم پیوند می دهد. پیوندهای “فالو” و “نوفالو” هستند.لینک های فالو، بخشی از اعتبار صفحه لینکدهنده را به گیرنده منتقل میکنند، درحالیکه لینک نوفالو هیچ اعتباری را به صفحه هدف منتقل نمیکند. در گذشته بک لینک تاثیر زیاد و فراگیر تری را در سئو داشت اما با رونمایی گوگل از الگوریتم های جدید تر تاثیر آنها در سئو کم رنگ تر شده است. کلمات کلیدی چیست؟ به شما کمک خواهد کرد تا دید تخصصی تری در این مورد داشته باشید. مثلا موتورجستجوی bing هم وبمستر بینگ را دارد که برای تجزیه تحلیل داده های مربوط به وضعیت سایت در نتایح بینگ است. سایتهای خاطی که محتوای سایر سایتها را کپی کرده اند، جریمه میکند.
روش اول کرالر، لینکهای موجود در صفحات وب سایت را دنبال میکند تا به صفحات جدید دسترسی پیدا کند. روش دوم کرالر، url و آدرس فهرست شده در سایت مپ را پیدا میکند و به وسیله آن به صفحات دیگر راه می یابد. فعالیتهای انسانی در شبکههای اجتماعی مجازی مانند اینستاگرام، لینکدین، فیس بوک، توییتر و… Social Signal گفته میشود. فعالیتهایی که هر کدام از آنها به عنوان یک سیگنال در نظر گرفته میشوند. شامل دیسلایک ها، رایها، لایکها، بازدیدها، کامنت ها و اشتراک گذاریها میشوند. منظور اصلی این اصطلاح این است که هنگامی که یک محتوا در شبکههای اجتماعی مجازی منتشر میشود، مشخصاً به یک وب سایت ارتباط دارد.
آژانس خلاقیت انجام سئو، با هدف ارائه خدمات سئو برای سایت ها و کسب و کارها شکل گرفت و در طول مدت فعالیت خود توانسته به بسیاری از سایت های فروشگاهی، خدماتی و پزشکی جهت افزایش بازدید و شناخته شدن، کمک کند. محتوایی که تصمیم به نوشتن آن دارید باید تمام جنبههای موضوع اصلی را به خوبی پوشش دهد؛ یعنی فرد بتواند با خواندن آن به پاسخ هر سوالی که در ذهن دارد برسد. هر چه محتوای شما غنی تر باشد افراد بیشتری از صفحهی شما بازدید خواهند کرد و به مراتب این موضوع باعث کسب رتبهی برتر سایت میشود. یاهو زیاد به بک لینک وصل نمی شود، با این حال این بدان معنا نیست که برای شما فایده ای ندارد. این بدان معنی است که پیوند ورودی فقط در صورتی که از یک سایت معتبر و با کیفیت است کمک می کند. همچنین یاهو طرفدار متنی که از لینک های ورودی می آید، می باشد در حالیکه گوگل نیست.
برای بهینهسازی سرعت بارگذاری صفحات وب، میتوان از روشهای مختلفی استفاده کرد، از جمله بهینهسازی تصاویر، کاهش حجم فایلهای CSS و JavaScript، بهینهسازی کد سایت، استفاده از شبکههای توزیع محتوا (CDN) و غیره. بسیاری از افزونه ها و ابزارک ها در سیستم های مدیریت محتوا وجود دارند که از آن ها برای سئو سایت استفاده می شود. بنابراین، توجه به زمان اقامت میتواند به بهبود کیفیت محتوا و در نتیجه افزایش بازدیدکنندگان سایت کمک کند. سئو SEO یا S-E-O مخفف Search Engine Optimization به معنای بهينه سازي ساختار سایت برای موتور جستجو (گوگل، بینگ، یاهو،یاندکس، داک داک گو و سایر موتورهای جستجو) می باشد. همچنین، کیفیت بالا شامل توجه به جزئیات مانند ویرایش دقیق، طراحی جذاب و استفاده از منابع معتبر است. این نشان میدهد که تو به محتوای خود اهمیت میدهی و تلاش میکنی تا بهترین را به مخاطبانت ارائه دهی.
مهم است که پس از نوشتن یک پست اوریجینال و خواندنی، این مرحله آخر را هم بگذرانید. سئو محتوا که روی رایج ترین کلمات کلیدی متمرکز است، باید در صفحات سطح بالای وب سایت شما قرار گیرند. صفحات سطح بالا همان صفحه اصلی (homepage) و صفحاتی که یک درجه از صفحه اصلی پایین تر هستند، را گویند. از آن طرف تولید محتوای متمرکز بر روی کلمات کلیدی دم بلند، باید بیشتر در جاهایی مانند انتهای سایت تعبیه شوند. با تحقیق صحیح کلمات کلیدی مشخص خواهد شد که مخاطب شما از کدام عبارات جستجو استفاده می کند، بهینه سازی سئو محتوا و در واقع سرمایه گذاری بر روی کلماتی که مردم ار آن استفاده نمیکنند قطعا کار بیهوده ایست.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/